Friday, April 16, 2010

Web page maker

Web page maker... Ada sape tau camne nak bagi web page yang kita nak buat supaya nampak lebih menarik? Hahaha... Aku tengok software ni macam simple sangat pun ada. Design background rasa nyer kena buat sendiri guna software laen kalo nak background yang menarik. Tak pun amek mana2 pictures yang menarik jadikan background.

Nape tiba2 aku cakap pasal web page maker ni? Ni sumer sebab SMP (Structural Material Programme, department aku kat AMREC) akan anjurkan conference, tapi aku tak tau la biler. So ada orang mintak tolong aku explore kan software ni, sebab dia guna, tak dapat nak hasilkan web page yang menarik. Huduh kata nyer. Tapi nak wat macam mana, aku explore2 pun, memang tak leh nak bagi cantik. Sebab software dia memang terlalu basic. Mungkin tujuan software ni dihasilkan untuk memudahkan web page untuk di publish kat internet je. Jadi, design2 untuk web page, sila buat sendiri.


Camni je software dia. Simple kan...


Function2 yang laen mungkin la berguna. Cuma apa yang software ni lacking adalah dari segi design untuk web page tersebut. Ada ke untuk insert shape ada 3 je (rectangle, round rectangle ngan ellipse). Mana cukup kalo nak kita nak design web page cantik2. Tak artistik langsung web page tu nanti, even though just untuk conference. Tapi apa pun, se-simple mana pun software ni, aku akan tolong gak la diorang ni wat web page tu, tu pun kalo diorang suruh tolong & bagi information yang cukup untuk aku tolong. Kalo tak, tak dapek la den nak nolong...


p/s: ida, sekuel k-on! dah kuar. tak nak donload ke? hehehe...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...