Tuesday, December 21, 2010

EMSM Conference 2010

Ari tu aku ada cakap aku menang lucky draw, dapat beg baju kan. Kira nyer entri ni entri susulan la. Aku menang lucky draw tu time conference EMSM. EMSM (Electron Microscopy Society of Malaysia) Conference 2010 ni diadakan di Langkawi, Kedah minggu lepas. Tu yang seminggu aku takde.

Conference ni yang ke-3 aku attend tahun ni, yang berturut2 gak la lepas MMC dan ICSSST. Last conference gak untuk tahun ni. Tapi yang paling bermakna gak bagi aku. Sebab conference kali ni, aku turut terlibat sebagai salah sorang sekretariat. Siap jadi MC sementara lak tu. Bidan terjun kata orang.


Feri yang kitorang naek kat Kuala Perlis.


Sampai je kat Langkawi, terus check-in Kondo Istana. Kondo Istana, macam nama dia, is a kondo la kan. Hehehe... Orang laen duduk Hotel Bayview, tapi kitorang (3 orang termasuk aku skali) duduk kondo sebab bilik penuh. Naseb baek ari ke-3 pindah duduk Hotel Bayview. Kondo Istana ni kalo duduk ngan famili best la.


Kondo Istana...


Ari kitorang sampai tu, ari tu gak start wat keje. Takde nyer nak lepak atau jalan2 melancong kat sekitar kawasan Langkawi tu. Nak kena maki ngan bos? Haaaa... Jadi baek wat keje dlu elok2. Pasni baru bole jalan2 ok.


Gambar ballroom Hotel Bayview. Dinner untuk majlis perasmian wat kat sini ler.


Kotak2 yang kitorang pos sebelum datang ke Langkawi.
(jangan tanya sape nyer kasut tu, confirm bukan aku punyer)


Beg conference. Setiap peserta dapat satu.


Masa 1st day kitorang sampai ni, memang pulun abes la kerja2. Maklum la, petang esok nyer dah nak start daftar. Kalo tak salah aku, time tu kul 3 baru kitorang bersurai. Tu pun ada lagi keje yang tak settle. Tengok la, sampai tertdo kat atas sofa je, sebab ngantok sangat.


Yang kasut tadi tu bukan aku nyer. Yang tdo ni pun bukan aku gak.


Waktu registration.


Pemandangan luar bilik. Time ni aku dah pindah masuk Bayview dah.


Slalu nyer kalo aku wat entri pasal conference, mesti ada gambar waktu dinner kan. Well, kali ni tak bubuh dah. Sebab macam biasa. Sama je ngan dinner2 conference yang lepas. Menu pun tak banyak yang berubah. Tapi apa kata aku bubuh gambar bos2 aku lak. Haaaa... Kelainan tu...


Bos2 aku sekalian...


Takat tu je la yang aku bole citer. Yang laen tu, just macam conference yang laen2. Ada oral presentation, poster presentation. Tapi ada micrograph competition kali ni, sempena electron microscopy nyer conference kan. Dapat tengok gak gambar2 microscopy yang menarik. Nak reveal kat sini? Tak bole kot. Takut confidential, sebab dah jadi hak milik EMSM.

Since EMSM ni conference terakhir tahun ni, apa kata aku wat kelaianan sket untuk entri ni berbanding ngan entri2 conference yang laen. Oleh itu, aku akhiri entri kali ni ngan serangkap pantun (lorr, pantun je rupa nyer).


Kalo ada sumur di ladang,
Bole kita menumpang mandi,
Kalo ada umur yang panjang,
Bole kita berjumpa lagi...




p/s: saje amek gambar helang dari belakang, baru la nampak seolah2 dah nak balik Kulim.

2 comments:

pepel said...

nak g gak langkawi :(

aswadz said...

nnt2 abg bwk la ida k...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...