Tuesday, March 22, 2011

Nuklear di Malaysia

Tentu ramai yang dah terbaca pasal kerajaan nak bina reaktor nuklear di Malaysia, yang dijangka pada tahun 2021. Aku tak nak citer panjang2. Sebab masing2 ada pandangan masing2.

Untuk aku, aku pun follow pendirian Tun Dr. Mahathir. Bagi aku, pembinaan reaktor nuklear di Malaysia cuma akan mengundang bencana kat penduduk Malaysia je. Memang la nuklear tu bole jadi sumber alternatif untuk menggantikan minyak.

Tapi berbaloi ke kalo tiba2 ada berlaku masalah atau kebocoran radiasi, ramai rakyat yang terkorban, cacat atau mengalami mutasi gen. Berbaloi ke?

Tambahan lak, Jepun yang sememang nyer berganda2 lagi maju daripada Malaysia, berganda2 lagi hi-tech daripada Malaysia, bila berlaku letupan kat reaktor nuklear diorang, terus jadi serabut. Tu pun still berhadapan dengan masalah kebocoran radiasi. Siap makanan dikhuatiri tercemar lagi. Baca SINI.

Kesimpulan nyer, korang rasa berbaloi tak? Korang bersetuju ngan pendapat aku tak?


Sumber: Yahoo! News

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...