Monday, August 22, 2011

Rumah Terkurus

Kita pernah dengar tentang rumah terbesar. Kita juga pernah dengar tentang rumah terkecil. Begitu juga dengan rumah tercantik, terburuk, termewah dan pelbagai lagi istilah "ter" yang kita berikan kepada rumah2 yang unik. Kali ni aku nak share ngan korang sumer, rumah terkurus pulak.

Serius aku tak tipu. Rumah tu kurus je. Kalah Calista Flockhart. Okay, yang tu aku tipu. Hehehe... Nak tengok rumah tu macam mana? Macam ni haaa...


[Kurus tak?]


Tadaa... Kurus kan rumah ni. Walaupun kurus, tapi design rumah ni sebijik cam rumah btol la. Tapi aku agak2, rumah ni cuma sesuai untuk golongan bujang je. Sebab ngam2 untuk sorang duduk je. Bilik tidur pun ada je kan. Tangga lak bole dinaikkan untuk dijadikan sebahagian daripada tingkat bawah.

Tapi apa yang aku pasti, kalo ada rumah yang macam ni untuk golongan bujang, confirm laku. Tambahan lak, kat bandar2 yang tengah pesat membangun, mana ada banyak space sangat nak buat rumah lagi kan. Kalo nak jimat space, buat je rumah macam nih.


[Kan jimat space. Celah2 bangunan pun bole taruk]


Kalo ada rumah cenggini, maka pihak kerajaan tak perlu fikir banyak2 nak tambah rumah kat kawasan mana. Kawasan hutan mana nak teroka. Rumah kampung mana nak kena roboh. Win-win situation untuk sumer orang. Hehehe... Macam dah jauh je aku merepek ni kan...

Kalo nak baca dengan lebih lanjut, bole klik kat SINI.


Sumber: Yahoo! Finance


***********************************************************************************

Really? See opinion of others and share yours in this Battle Of The Sexes



***********************************************************************************

2 comments:

vanilla said...

bgs utk negara2 yg dah padat mcm singaporrrr..ehehhe

aswadz said...

btol2. rs nyer kalo rumah camni, 3-4 buah dah sama lebar macam 1 rumah teres...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...