Monday, December 12, 2011

Gerhana Bulan10 Disember 2011

Sumer pasti dah tahu kan yang Sabtu lepas telah berlaku nyer gerhana bulan. Aku je yang baru nak terkial2 buat post pasal gerhana bulan tu hari ni. Walhal orang laen awal2 dah buat. Sumer gara2 ada berita gempar laen yang aku harus dahulukan. Hehehe...

Ada yang dapat menyaksikan gerhana bulan secara live tak? Aku? Aku lupa. Hahaha... Tapi iye la kan. Orang yang malas macam aku ni, payah la sket nak tengok gerhana bulan. Orang yang rajin dia akan tengok je bulan tu lama2, sampai dia nampak. Kalo aku, dongak atas jap. Tak nampak. Ok. Masuk rumah balik. Takde masa nyer nak tunggu sampai nampak. Aku bukan ahli astronomi pun walaupun masa kecik2 dlu aku minat bab2 angkasa nih.
Berbalik kepada gerhana bulan Sabtu lepas. Kat sini aku nak share la sket sebanyak gambar gerhana bulan yang berlaku pada masa tuh. Tak dapat tengok live, tengok gambar pun jadi la kan. Wakakaka...








Tu gambar gerhana bulan yang dicerap kat Planetarium Negara, Kuala Lumpur. Skang mari kita lihat gambar2 seluruh dunia lak.


[Temple of Hercules di Amman]


[Orang ramai berkumpul di Griffith Park Observatory di Los Angeles, California]


[Bank of China at Hong Kong]


[Peringkat gerhana bulan yang ditangkap di New Delhi, India]


Sumber: 


2 comments:

iAmCekbolat said...

gerhana bulennn.. kuasa Allah ^^

aswadz said...

bulennn? slang baru ek. hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...