Sunday, January 27, 2013

Paintball - Ditembak dan Tergolek

Ditembak tu sumer orang. Yang tergolek tu aku sorang.

Daripada Selasa ari tuh aku janji nak update pasal aktiviti paintball aku ngan member2 aku minggu lepas. Lepas tu aku busy ngan keje. Cuti lak gi jalan2. So tak sempat nak update apa2. Tapi hari ni sumer persoalan pasal paintball tu akan terungkai kejap lagi. Hehehe...


[Ni bukan gambar ari tuh. Spot the difference?]


Kitorang maen paintball ni kat Gen-X Paintball, Bukit Minyak. Sebab harga nyer agak murah. Korang bole pilih sama ada nak maen ikut per head atau ikut jumlah pallet (pallet ni kira nyer bullet dia la, atau orang panggil marker). Kitorang pilih untuk maen ikut jumlah pallet. RM 200 untuk 2000 pallet. So kalo ada 10 orang maen, sorang baru RM 20. Kulim pun ada. Tapi orang Melayu ni tak pandai meniaga. Dia nak gak per head. RM 60 sorang. So untuk kitorang yang just nak maen sekadar suka2, RM 60 memang mahal.


[Lepas gambar ni kena upload ke Facebook, sumer pakat panggil aku sarjan. Hampeh]


Abaikan gambar kitorang yang serius time tengah dengar taklimat. Permainan paintball ni bole jadi bahaya kalo tak ikut peraturan dengan betul. Jadi, harus la kena serius. Antara peraturan yang penting semasa permainan, mask sentiasa kena pakai masa kat dalam war zone. Jangan sesekali tanggalkan. Kang tak pasal2 mata lebam kena tembak. Tu kalo lebam. Kalo lagi teruk macam mana?




Di sini frasa "Ditembak tu sumer orang. Yang tergolek tu aku sorang" bermula. Sebab apa? Sebab yang kena tembak tu sumer orang. Tapi yang jatuh tergolek aku sorang je. Sebab apa? Licin. Aku pulak lari laju sangat. Tak sempat nak brek lalu jatuh tergolek2. Hasil nyer? Luka kat peha dan seluar terkoyak sket. Naseb baek takde orang tembak aku. Kalo tak, confirm awal2 kena keluar.

Kira puas hati gak la maen. Since kitorang maen ikut jumlah pallet, so korang maen la sampai peluru abes. In case kitorang ni, 2000 pallet tahan untuk maen 4 round, 6 vs 6. Lepas abes maen, apa kitorang buat?




Posing la. Hahaha... Time maen tak bole amek gambar close up sebab bahaya. Walaupun bole pakai mask, tapi kamera tu sape nak jaga? Tak pasal2 kena beli lens baru lak kalo pecah. So abes je game, masing2 poyo ngan posing masing2, termasuk la aku. Hehehe...










6 comments:

dariilhamkehati said...

aduh , besnye tk gmbo , CP memg dah lame tringin nak maen ..

hari tuh ade majlis ape ker kat upsi , ade la yang buat paintball nih tapi malangnya dah ujung sem kan , bayangkanla student dah ujung sem , mane la ade fulus , hehehe ~

so , boleh tgk je la , CP tgk pown macam tak dpt sambutan , tapi memg la , mahal kowt nak maen paintball , berapatuh CP tak ngt tapi dye kire per head la ...

Pwincess said...

Tk pernah lg join paintball. hemhem.

aswadz said...

CP: kalo aku student, mmg x maen dah game2 mcm ni. xde duit.

@nurulee: kalo ada geng ajak maen, maen je. best.

vanilla said...

nnt nak main gak la skali..mesti saya macam sarjan jgk..hahahha

dariilhamkehati said...

tuhla , CP pown macam tuh , laen la kalaw kelab yang CP join support , hehehehe , takde hal ! hehehe

aswadz said...

@vanilla: muka x ganas. x leh jd sarjan.

@CP: kalo kelab support, best la.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...