Sunday, March 2, 2014

Vampire Academy

Aku tengok movie ni ngan wife aku minggu lepas. Masa tu aku outstation kat Shah Alam. Sebab kesian kat wife aku yang kena tinggal kat hotel sorang2 pada waktu siang, so malam tuh kena la bawak jalan2. Pastu dia lak ajak tengok wayang, so aku ikutkan aje.

Cadang nyer nak tengok Lego Movie, daripada dlu lagi nak tengok tapi tak dapat2. Dan memang bukan rezeki aku nak tengok kot sebab waktu tayangan dah lepas dan tayangan dia pun dah tak banyak. So antara banyak2 movie yang ada, layan lah Vampire Academy...


vampire academy, review


Dengar tajuk citer pun dah tau movie ni pasal apa. Akademi yang terdiri daripada vampire. Jalan citer dia lebih kepada Rose Hathaway, seorang half-human dan half-vampire atau digelar Dhampir dalam movie nih. Lisa Dragomir pula kawan kepada Rose. Tapi bukan setakat kawan biasa sebab tugas Rose juga adalah untuk protect Lisa yang mempunyai darah bangsawan dan merupakan waris kepada bloodline yang penting dalam dunia vampire diorang nih.

Basically jalan citer dia nih lebih kepada kehidupan diorang kat akademi. Macam mana Rose ni belajar untuk menguatkan diri supaya dia boleh protect Lisa. Dan juga bagaimana student2 laen melayan Rose dan Lisa sebab jealousy. Well, biasa la. Kehidupan student kan. Dunia manusia pun ada kes orang dengki2 ni kan. Hehehe...




Basically, jalan citer dia biasa2 je. Tak meet expectation aku masa pilih nak tonton movie nih. Macam term yang wife aku cakap, "popcorn movie". Setakat nak melayan sambil mengunyah something. Tapi kalo btol2 nak cari yang btol2 menghiburkan, movie ni mungkin bukan pilihan korang. Pada pendapat aku, storyline dia mendatar je. Klimaks dia pun tak berapa nak klimaks sangat. Takde element2 yang boleh membuatkan adrenalin korang bergerak pantas.


Tapi mungkin korang berminat nak tengok kalo;

1. Korang peminat novel dia. Yes, it is based on novel, again...

2. Korang minat giler ngan vampire sampai ada cita2 nak kahwin ngan vampire. Bilik korang tak usah citer. Penuh aje ngan poster vampire. Gila ke?

3. Korang ada banyak masa lapang. Semua tayangan kat pawagam tu korang dah tengok.

4. Korang keje kat pawagam. Hehehe...




p/s: but still better than Devil's Due.


17 comments:

Mizz Aiza said...

napak tak menarik filem ni berdasarkan review yang dibuat.. lagi pun aiza tak suka tengok cerota seram ni..

Aqilah Azmi said...

2 bintang je alahai sedihnya ahahahaha terima kasih review ye :D
Sbb qila ingat nmpk mcm meletop je hihi

vanilla said...

sape suka twilight, suka kot cerita macam ni. Atau peminat novel kategori young adult ;)

weolls dah tua kot, sebab tu tak masuk cite gini. LOL

Unknown said...

tajuk pun tak komersial je sy dgr. (mungkin sebab mmg tak minat kot cerita2 vampire ni. mengarut je. haha)

Yaya Mohd said...

salam..
eh xbest ye citer ni..ptt la xtergerak hati nk g tgok..hehe =p

Unknown said...

erm..tunggu keluar tv je la kalau camtu...kihkih

Anonymous said...

eh mcm best je ni !

Azlan Strider said...

owh..review ko agak berlainan degan aku..bagi aku cerita ini agak menarik jugak laa..tapi ye laa, kalau berbicara pasal taste nie, lain orang lain tastenya..hehehe

Regards,
-Strider-

Unknown said...

laa...xbest ke?? baru ingat nak tgk..

btw, bw sini, balas jejak... :)

Kekzamanis said...

Assalamualaikum Aswadz..
Baru ingat nak layan movie ni.. Tapi kalau x best x jadilah nk tgk.. Thanks for sharing sinopsis.. =)

LydSunshine said...

thank you bagi review. mmg aku tak tgk la citer ni kalo kuar kat astro best nnt. mcm cite pee mak yg ko penah review dulu, aku penah subscribe kat astro best sbb aku teringat review ko kata citer tu best. ternyata mmg best. hasben aku paling suka. rambut mcm buku lali anjing. hehe.

Pha Is said...

dah banyak sangat citer pasal vampire.. macam malaysia penuh dengan citer hantu komedi la..

Unknown said...

nk bgi berapa bintang ye? tahi bintang boleh tk? haha

Arckiba said...

Vampire punya citer dah klise , banyak snagat .

aswadz said...

@aiza: citer ni x seram pun la.

@akeyla: takat nak tgk tu bole je. tp jgn letak expectation tggi kat movie nih.

@vanilla: setuju2.

@aisya: x komersial? huhuhu...

@yaya: bkn x best. tp jalan citer dia mendatar je. xde klimaks.

aswadz said...

@ogosh: tggu download je. hehehe...

@kesuma: best ke?

@strider: test kita x sama.

@sya: bole je kalo nak tgk. taste kita mgkn x sama.

@rosmiza: sama2.

aswadz said...

@lyd: citer pee mak terbaek. hehehe... nsb baek hang sker. kalo x, hang mesti marah kat aku.

@pha is: btol tuh.

@munirah: pun boleh...

@wanyob: lambakan citer vampire kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...