Wednesday, September 16, 2015

Lama Sangat Berhibernasi Sampai Lemau

Lemau nak update entri baru. Lemau sebab takde benda nak citer. Dah jadi outdated sumer. Hahaha... Ni la natijah nyer kalau lama sangat berhibernasi. Last 2 entri pun, wish nyer entri. Selamat Hari Merdeka dengan Selamat Hari Raya. Ni pun Selamat Hari Malaysia gak sebenar nyer ni. Tapi cliche lak tajuk entri lebih kurang je. Kih3...


selamat menyambut hari malaysia, hari malaysia, malaysia day
[Selamat menyambut Hari Malaysia]


Actually bulan Ogos lepas aku and family pergi bercuti ke Port Dickson. Gathering family ramai2 sebab masa Hari Raya hari tu kakak aku yang duduk kat Dubai tak dapat nak balik. So bila dia balik, kitorang berkumpul ramai2. Masa kat Port Dickson tu, kitorang duduk kat PNB Ilham Resort.


pnb ilham resort, port dickson





Hotel ni bagi aku kalau nak duduk ramai2, memang terbaik la. Masa kitorang duduk, kakak aku book apartment yang ada 4 bilik. Apartment yang lain aku tak pasti ada berapa bilik. Yang paling best of course apartment yang betul2 sebelah kolam. Bukak tingkap terus nampak kolam. Rate aku tak pasti sebab bukan aku yang booking.


rumah terbalik, port dickson


Jangan tanya pasaipa sumer terbalik. Sebab ini rumah terbalik. Well, literally. Actually bukan rumah pun. Rumah kedai je. Jenuh gak cari tempat ni masa pergi hari tu sebab dah set kat kepala otak "rumah terbalik". Sekali "rumah kedai terbalik". Masa kitorang pergi, tak besar sangat. Tapi diorang still tengah besar kan. Tingkat atas tak siap lagi. Tapi okay la. Tak perlu pergi Sabah semata2 nak rasa dunia yang terbalik. Boleh pergi Port Dickson je.

Tak banyak berjalan pun sebenar nyer. Sebab emak aku pun tak larat sangat nak berjalan. Sakit lutut. So mostly stay kat apartment. Aku berkesempatan pergi melawat Kota Lukut. Tapi tu aku citer dalam next2 entri yang ntah bila akan aku update. Hehehe...


muzium tudm, port dickson


SELAMAT HARI MALAYSIA


6 comments:

anamizu said...

huiii mcm syok je rumah kedai terbalik tu. skg ni kalo rajin & ada modal, buat cenggitu mmg boleh attract org ramai datang kan..

Unknown said...

Pernah stay kt ilham resort dlm 3 malam. Masa join satu program time uni dulu. Mmg puas hati biarpun stay utk tido je. Hehe

LydSunshine said...

Kita mmg terlalu lama berhibernasi. Mungkin dah musim blogger yg seusia kita ni jadi gini kot.

ejulz said...

Selamat hari Malaysia.. :)

Jemput singgah k..

Entry terkini

1. "Aperture Squad Artwork"




aswadz said...

@anamizu: btol tu.

@aisya: ilham resort PD gak ke?

@lyd: tu la. dah memang lumrah kot. makin tua, makin bz buat benda lain.

@ejulz: selamat hari malaysia.

dear anies said...

tingin gak nk g rumah terbalik tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...